torsdag den 14. oktober 2010

I dag og i morgen...

Jeg sidder og venter på Sif, som er hjemme lige om lidt. Selv om jeg har været her siden mandag aften, føles det kun som om jeg har været her i en eller to dage. Det er virkelig lykkedes mig at trække stikket ud denne gang og få hvilet igennem. Influenzaen slipper langsomt sit greb i mig og stressniveauet er igen blevet tåleligt.

Det er blevet til mange timer på sofaen foran tossekassen. For Sif har BBC Lifestyle og det kan jeg slet ikke løsrive mig fra. Der er en masse madprogrammer - jeg må hele tiden overgive mig og liiiiiiige se et til inden jeg skal enten handle, vaske op, spise eller sove. I dag var der så et program med Rick Stein, som jeg virkelig er vild med. Han er simpelthen den bedste fiskekok og er SÅ behagelig at høre på. I dagen program skulle han lave en festmiddag til den japanske ambassadør i London. For at forberede sig på det, tog han til Japan og mæskede sig i delikatesser og sushi i store mængder. Min mave gik helt i selvsving og nægtede at acceptere rugbrød med peberpaté som værende dagens aftensmad.

Der er kommet et nyt sushisted, Sino Sushi, inde på Frederisk Allé. Til mit store held bringer de ud også helt herud på landet. Så jeg bestilte via Just-eat og satte mig tålmodigt til at vente. Før den annoncerede time var omme bankede en venlig japaner på døren. Han rakte mig en brun papirspose med et blændende smil og forsvandt ud i mørket igen.

Posen gemte på det pureste guf. Først en pæn stor potion lune edamamebønner med havsalt (30 kr).

Jeg havde valgt en menu der hed "My Choice" (159 kr). Den bestod af 6 nigiri + en valgfri makirulle (8 stk). Jeg valgte en uramaki 'Gomoko'.

Det er en af de bedste makiruller jeg nogensinde har fået. Skulle man købe den for sig koster den 80 kr.

I morgen er det så at MadMagasinet.dk går i luften for alvor. Jeg meldte mig som skribent i august og har langsomt vænnet mig til tanken. Det er så dejligt at der ikke er nogen deadlines, men jeg kan skrive artikler, anmeldelser og opskrifter når jeg har overskud og kræfter til det. I morgen komme min anmeldelse af MASH på og om 14 dage er det Norsminde der står for skud.

Læser du on-line magasiner?

8 kommentarer:

  1. Kære Malou
    Her var det så lige, at der skulle have stået ADVARSEL i overskriften!! Nu sidder jeg her kl. 8.30 med fråde om munden. Jeg vil også bo et sted, hvor de bringer så lækker sushi ud!!!!
    :) Det er dig nu vel ondt.
    Knus og ha' en dejlig weekend.
    Hanne

    SvarSlet
  2. Aij, nu må jeg snart tage mig sammen til at prøve det dersens susji no'et alle snakker om. :-D Jeg føler mig jo snart palle-alene-i-verden. *GG* Rigtig god weekend!

    SvarSlet
  3. For filan... mine sushiabstinenser har rørt på sig de sidste dage, og de der billeder hjælper jo ikke på det! :-O

    SvarSlet
  4. Hvor lyder det dog lækkert med maden fra Sino Sushi - det er lige dig, selv om jeg ikke er så god til fisk. Må lige fortælle dig, at da vi var ude at spise i går hos Aarstiderne, var der små lækre hapsere (tapas), som jeg smagte en af. Det viste sig bagefter at være kulmule, og jeg blev helt bleg :-)

    Jeg er meget spændt på at følge MadMagasinet! Gråvejrsklem til dig :)

    SvarSlet
  5. jeg tager til Norsminde i aften.. jeg kan da lige give dig en thumbs up eller not
    :)
    Betyt

    SvarSlet
  6. Det ser vel nok lækkert ud, Malou. Tak for inspirationen - jeg har nemlig også pinligt nok stadig til gode at smage sushi, selv om jeg er vild med fisk. Så det SKAL jeg bare nu ... kender du et sted i KBH/Frederiksberg som du kan anbefale?
    Godt at høre du er ved at have det bedre - jeg glæder mig også til MadMagasinet. KH Marianne

    SvarSlet
  7. Mums, hvor ser det dejligt ud!! Og fede billeder, ku' virkelig godt lige sætte bisserne i de stykker
    :-)

    SvarSlet
  8. Kære Hanne, Bibo, Piskehaps, Madame, Betyt, Marianne og Eva.

    Tusind tak for alle jeres søde kommentarer :-)

    Sushi er vanedannende - så pas på før i sætter tænderne i det første stykke.

    Du godeste Madame - kulmule? Godt du ikke vidste det på forhånd.

    Hvad syntes du om Norsminde Betyt? Vi var vilde med det!

    Ja, Marianne - Nagoya på Sølvtorvet skulle du tage at besøge ;-)

    Glad hilsen
    Malou

    SvarSlet

Dejligt at du lægger en kommentar. Jeg læser dem alle og sætter stor pris på dem - men mine kræfter er små, så jeg besvarer desværre kun i begrænset omfang. Bær over med mig!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...