lørdag den 30. januar 2010

1 års fødselsdag og give-away...

Så blev det min tur til at fejre 1 års fødselsdag. Og hold da op hvor er det år fløjet afsted. 354 indlæg er det blevet til. Det har været 'learning by doing' som man tydeligt kan se på det første indlæg. Tusind tak for alle de søde kommentarer, mails og alt den opbakning jeg har fået. Det har virkelig betydet meget for mig!  

Det var meningen at bloggen skulle være en slags dagbog over mine køkkenaktiviteter. Siden jeg havde forladt mit elskede fag og måtte opgive min karriere som cater, har jeg lidt noget så forfærdeligt. Nu har jeg et sted at hygge mig med madlavning igen. Det er også skønt at min søster der bor helt ovre i Herlev kan følge tæt med i hvad jeg render og laver. Det første hun gør hver morgen er at se om jeg har udgivet et nyt indlæg. 

Det er helt vildt hvad jeg har oplevet bare ved at starte en blog op. Jeg er blevet en del af det fælleskab som blogland deler så rundhåndet ud af. Jeg har fået nogle fantastiske veninder i kagedåserne, mødt en masse rigtig dejlige mennesker, blevet *gys* rigtig social anlagt og ikke mindst: fået glæden ved at lave mad tilbage.

Til denne give-away er der frit valg mellem 2 kogebøger. Der kan vindes en bog med enten 40 japanske opskrifter eller 40 spanske. Du skal blot skrive en kommentar og fortælle om du er til sushi eller tapas. Jeg trækker en vinder fredag d. 6/2 kl 18, som også får en bøtte habanero chili lakrids fra Johan Bülow. Du må gerne linke eller melde dig som fast læste hvis du har lyst, men det er bestemt ikke et krav for at deltage!

Nu vil jeg holde en lille pause fra blogland. Der er ingen søster at blogge til, for hun er her hos mig i weekenden. På søndag kører vi så til Sjælland og jeg kommer først tilbage torsdag. Pas godt på jer selv og hinanden så længe. Hej hej.

51 kommentarer:

  1. Kære Malou
    Tillykke med din 1 års blogfødselsdag!
    Håber du får en dejlig uge med din søster!
    Jeg har ikke Tapasbogen, så den er velkommen her.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  2. Stort tillykke med Bloggens 1 års fødselsdag.
    Jeg har aldrig smagt sushi, men jeg elsker tapas....Så jeg må nok sige at det er tapasbogen jeg gerne ville have fingerne i :-)
    Rigtig god uge. Glæder mig til at læse mange flere blogindlæg fra dig.
    Knus

    SvarSlet
  3. Til lykke med bloggens fødselsdag - imponerende antal indlæg du har fået produceret!
    Jeg har aldrig smagt sushi, men chancen er der nu, hvor vi har fået en rigtig sushi-bar i Viborg.
    Det skal prøves en dag, men mht. at lave maden selv, så er det jo nok tapas der er størst sandsynlighed for, så det må være tapas-bogen jeg godt kunne tænke mig :-)
    Rigtig god ferie med din søster!
    Heidi

    SvarSlet
  4. Hej!
    Jeg fandt tilbage til dig igår. Tillykke med bloggens 1. år.
    Du må have en dejlig tur til Sjælland :)
    KH Mette

    SvarSlet
  5. Kær Malou
    Hjertelig tillykke med det første år.
    Der sker meget når man blogger og jeg er kun stødt på positive indslag.

    Have en rigtig god weekend med din søster hos dig og en rigtig god tur her over til Sjælland.

    Kærlige blogknus Kari

    P.s. Jeg er både til Sushi og Tapas - mums - men tror Tapasbogen vil gøre mest nytte her i huset :0)

    SvarSlet
  6. Rigtig hjertelig til lykke med fødselsdagen, Malou. Din blog har været et spændende nyt bekendtskab det forgangne år. Mange inspirerende indlæg om mad, men sandelig også om mange andre tankevækkende og rørende emner. Jeg glæder mig til et år mere, og krydser lige så stille finger for, at jeg bliver den heldige ejer af en tapas bog :o)

    Rigtig god mini-pause :0)

    SvarSlet
  7. Tillykke med det første år, jeg selv nærmer mig også denne "fødselsdag" :-)

    Håber I får nogle dejlige dage sammen søster og dig.
    Knus Henriette

    SvarSlet
  8. mange gange tillykke med den super gode blog. Jeg håber virkeligt, at du bliver ved med at blogge dine fantastiske indlæg.
    Jeg vil foretække tapasbogen

    SvarSlet
  9. Tillykke med blogfødselsdagen!
    *kipper med flaget*

    Det er en fornøjelse at læse med her - der er så mange gode ideer og sjove kommentarer ;-)

    Jeg stemmer på sushi!

    SvarSlet
  10. Tillykke med 1 års fødselsdagen!:) du har klaret dette år fantastisk godt !
    uuh den er svær med tapaas/sushi.. MUMS ! men m¨å nok sige at shushi vinder !

    knus fra fie

    SvarSlet
  11. Kære Malou,

    Stort tillykke med 1 års dagen! Jeg er klar på at fortsætte den inspirerende læsning her på bloggen.

    Jeg har aldrig været specielt vild med Sushi, men pludselig fik jeg smagt én som bare smagte "af mere" Nu er der åbnet en sushibar 100 meter fra vores hjem - så nu får jeg sushi - HVER torsdag :-) Måske var det billigere, hvis jeg lærte at lave det selv... Så jeg ønsker mig vildt og inderligt denne Sushibog :-) - krydser fingre for at jeg er den heldige denne gang.

    Ha' god tur til Sjælland. Glæder mig til du er tilbage på bloggen, men nyd nu dagene med søster :-)

    Kh. Eva

    SvarSlet
  12. Tillykke med fødselsdagen :-)
    Og ha en dejlig uge med din søster :-)

    SvarSlet
  13. Tillykke med fødselsdagen, vildt at du har skrevet så mange indlæg!!!
    Jeg kan godt lide sushi, men er meget mere til tapas (og så kan man jo håbe på, at nogle af opskrifterne er lig de tapas vi fik, inden vi var i Den gamle By - mums).
    Knus til dig og søsterboblen :-)
    /S

    SvarSlet
  14. Tillykke med 1-årsdagen og hav nu en rigtig god tur til Sjælland.

    Jeg vil gerne deltage i denne give away.

    Jeg har kun smagt sushi en gang og aldrig tapas, men jeg kan mærke i maven, at jeg ville få mest glæde af TAPASbogen, såfremt jeg skulle vinde :)

    SvarSlet
  15. Tillykke med 1. års dagen, og blov endelig ved med at blog, specielt dine inlæg om resturant besøg er jeg vild med :-)
    Hvis jeg skulle være den heldige, ville jeg være glad for Sushi.
    Knus irene

    SvarSlet
  16. Kære Malou
    Tillykke med bloggens 1 års dag, jeg har desværre ikke været fast læser så længe, men de sidste par måneder har været vældig inspirerende og heldigvis har du jo et arkiv jeg kan snuse lidt rundt i:-)
    Jeg ELSKER sushi og derfor håber jeg netop sushi bogen havner hos mig.

    Angelica
    sylvia_kas@hotmail.com

    SvarSlet
  17. Tillykke med det første år. Tænk, jeg synes altid, at du har været her:)

    SvarSlet
  18. Tillykke med 1 års blogger fødselsdagen !

    Håber du får en dejlig og hyggelig tid med din søster.

    Tag ikke mig med i give-awayen.

    Hyggehygge
    Marianne

    SvarSlet
  19. Hej,

    og tillykke med 1-års dagen for din blog, som jeg har fulgt et par måneder. Jeg faldt tilfældigt over fænomenet "mad-blogs" engang i efteråret, og er blevet helt afhængig af liiige at se hvad du og nogle af de andre kokkererer derhjemme. Måske jeg tager springet og prøver selv at blogge en dag...
    Jeg er mægtig glad for både lakrids og sushi, så skulle jeg være heldig at vinde, ville den lille lakridsbøtte og sushibogen gøre lykke :-)

    SvarSlet
  20. Hej Malou

    Tillykke med fødselsdagen :o) Der er mange som er startet op for et års tid siden her i blogland.
    Jeg har det som din søster - at jeg også lige skal checke hver dag, om du har noget nyt på tapetet.

    Det lyder skønt med en søsteruge.

    Jeg elsker jo sushi ... derfor har jeg allerede bogen, så jeg ville blive glad for en Tapas bog. Og allermest for lakridserne;o) Jeg har endnu tilgode at smage dem.
    Forresten - hvor køber du den hvide chokolade, som du gav væk for lidt tid siden?
    Knus Hanne

    SvarSlet
  21. Hej og stort til lykke også fra mig!! Jeg er til både Sushi og Tapas, så det....jeg er helt enig med dig i de glæder, det giver at blogge!!

    SvarSlet
  22. Tillykke med fødselsdagen! Glæder mig altid til at læse din blog!

    Jeg er til tapas.. :)

    Mvh Trine

    SvarSlet
  23. Stort tillykke med bloggens fødselsdag, Malou! Selvom det sikkert ville være ganske upassende at sige til en 'rigtig' fødselsdag, så vil jeg alligevel indrømme at jeg troede bloggen var ældre! Du skriver så etablereret og vanetro på bloggen, at jeg gik udfra at den gik langt længere tilbage - det er naturligvis ment som et kompliment; det skal ikke forstås som, at der ligger støv og diverse uhyrligheder i hjørnerne på siden, for dét gør der bestemt ikke (... af hvad jeg ved af). Aaaanyway! Stort tillykke!
    De to kogebøger lyder fantastisk spændende, det er pudsigt at du også udlover sådan en lakridsfætter - jeg stod i nytåret og kiggede på en bøtte i Roskilde og tænkte "Naaaarj hvor ser det spændende ud, men hvad helvette skal jeg bruge det til?" hvorefter jeg samme aften beslutter med soulmaten at lave lakrids creme brulee....... skidt og kanel! Så måtte jeg til at pulverisere almindelige, stærke lakridsbolcher meeeen det blev ikke helt det samme ;-)
    Sushibogen lyder lækker, findes der virkelig 40 opskrifter? Jeg troede, at hvis først man har formet en risbolle og lagt et stykke fisk ovenpå, så er det samme opskrift uanset om du bruger rejer, laks eller blæksprutte - men det er måske maki og andre opskrifter de kører med :-D
    Anyway, STORT tillykke! Glæder mig til at se dig i næste uge til Hellz Kitchænzh!

    SvarSlet
  24. Hejsa. spændende blog du har. Jeg er helt ny udi at udforske blogland. Jeg vil gerne med i kampen om tapas-bogen.

    SvarSlet
  25. Tillykke Tillykke:-)
    Jeg håber du bliver ved med at skrive, og at du gør det på din helt egen Malou-måde:-)

    Jeg tror vi i det lille hjem i Odense gerne vil ha' sushi-bogen, og meget gerne noget lakrids.....

    Håber du får hygget dig med din søster.

    -Stride, kagemand og kagerullen

    SvarSlet
  26. hurraaaa :) og tillykke med fødselsdagen. du har en fantastisk blog. Jeg tror at jeg vælge sushi bogen for at udvide min horisont lidt :) det er sundt at prøve nye ting har jeg hørt ;)
    god weekend til dig og din søster

    SvarSlet
  27. Til lykke med blogs-dagen. Anarkisten og dig har inspireret mig og hvem ved, måske springer jeg ud i Blogland i år.
    Kram
    Betyt

    SvarSlet
  28. Grethe Oliv fra Norge30. januar 2010 kl. 22.52

    Hei!
    Gratulerer med dagen! Skulle jeg være så heldig å vinne så velger jag tapas, men det var "habanero chili lakrids fra Johan Bülow" som virkelig fristet meg. Jeg elsker både lakris og chili, så dette hørtes fantastisk ut!
    ghermann@bbnett.no

    SvarSlet
  29. Stort tilykke med 1-års dagen!! Jeg er til Tapas - helt vildt meget til tapas :) Elsker pille mad man kan hygge over i timevis da...
    - og så er jeg i øvrigt også helt syg med de der chililakridser.
    Glæder mig til flere fristelser her på siden!
    Kh Karina

    SvarSlet
  30. Til lykke med din blog! Du har godt nok været produktiv her - der er jo tæt på at være ét indlæg per dag i det forgangne år, så det er vist tæt på at være et rigtigt arbejde at drive klidmoster.dk!
    Hvis jeg skulle være så heldig at blive trukket, er jeg nok mest til tapas. Eller i virkeligheden nok allermest til lakrids - jeg har lige læst en artikel om produktionen af de her lakridser, så det står på min liste over guf der SKAL prøves.
    God ferie!
    Kh Ea

    P.S. den ordbekræftelse jeg bliver bedt om at taste ind er "sifityr"...

    SvarSlet
  31. Stort tillykke med dagen Malou, ja vi to begyndte jo næsten samtidig. Din blog er rigtig dejlig og jeg glæder mig altid over dine indlæg.

    Tapasbogen den ville være et hit.

    Knus

    SvarSlet
  32. Tillykke med bloggens 1 års fødselsdag!

    Faldt over bloggen for et par uger siden og er inde og kigge hver dag... Så håber bloggen fortsætter i samme fine stil fremover. :-)

    Jeg vil foretrække tapasbogen i så fald jeg skulle være så heldig at vinde...

    Knus

    SvarSlet
  33. Tapas tapas tapas ligger godt i min maaaave. Det gør sushi sikkert også - har stadig oplevelsen til gode... Ælle bælle, du bestemmer. ;) Det har været en fornøjelse at følge dig og lade maven rumle. Du har rykket dig RIGTIG meget og det er en fryd at se.

    Happy 1-b-day. Og TAK for din hjælp, du skønne. ;)

    SvarSlet
  34. Tillykke med fødselsdagen - jeg er mest til tapas af den grund, at jeg kun har smagt sushi en enkelt gang og det var en bakke fra Kvickly og jeg har ladet mig fortælle, at det ikke er helt det samme som hvis man får det på en restaurant eller lignende. Hilsen Bente

    SvarSlet
  35. Tillykke med 1 års fødselsdagen ;-) ville elske, at vinde tapas bogen...

    SvarSlet
  36. Stort tillykke med fødselsdagen! Jeg læser selv hvert eneste af dine indlæg :)

    Jeg er bestemt til tapas. Årsagen hertil er, at jeg ikke er så glad for noritang og derudover er vegetar, hvilket gør sushi mindre interessant for mig ;)

    SvarSlet
  37. Hej Klidmoster :-)

    TILLYKKE!!!!
    Jeg er ny læser af din blog, men er her dagligt. Den förste dag da jeg fandt din blog brugte jeg maaaange timer på at läse det hele igennem. Sikke en rejse!!
    Skulle jeg väre den heldige ville det väre fantastisk med den japanske bog.
    Gläder mig til at läse meget mere fra dig i fremtiden.

    Knus Anja

    SvarSlet
  38. Kære Klidmoster
    Et kæmpestort tillykke.
    Jeg kunne ikke tænke mig at vinde for de står på hylden. Kvickly har en anden sushibog i denne uges bogudsalg og den synes jeg er dejlig at læse - der kommer en del historie med.
    Jeg glæder mig til at læse med i det næste år.

    SvarSlet
  39. Tillykke! og sikke en super Give Away! Jeg er da helt sikkert med på 2 lodder! Jeg er til det hele, men skal jeg vælge, så bliver det nok den med sushi, for det har jeg ingen bøger om... :oP
    /Marengse

    SvarSlet
  40. Tillykke med dagen. Det aar har godt nok gaaet staerkt!

    SvarSlet
  41. Kære Klidmoster!
    Stort tillykke med din blog's fødselsdag. Jeg har fulgt dig med stor fornøjelse;o) da jeg selv er et "madøre"
    Min største datter og jeg er blevet sushi-freaks de sidste par år. Også de to små på 7 og 8 elsker sushi... så hvis jeg bliver den heldige må det klart blive sushibogen.... eeelsker at lave spændende stykker!
    KH Marianne

    SvarSlet
  42. Wolla billa jeg sværger jeg vil gerne vinde Tapas båwen.

    :O)

    SvarSlet
  43. Hejsa
    Tillykke med årsdagen.
    Jeg har fulgt din blog et stykke tid og bliver ofte inspireret. Det er skønt både at læse om dit liv og samtidig få opskrifter, som ovenikøbet er afprøvet.

    Tapas bogen er velkommen hos mig, men sushi bogen er skam også.

    Knus Tanya

    SvarSlet
  44. Jeg må helt klart være til Tapas

    Hilsen Lisa

    SvarSlet
  45. Hvor bliver jeg altså inspireret af din blog. Jeg startede med at søge på en opskrift på Chicken Parmesan og det førte mig til Newyorkerbyhearth, hvilket førte mig til din blog. Vi får den mest lækre mad herhjemme takket være din madblog, så jeg kan ikke rose dig nok. Fantastisk at du vil bruge din tid på at inspirere alle os andre. Jeg håber Tapasbogen kommer til Glostrup - den ville jeg blive glad for. Lena

    SvarSlet
  46. Hvis jeg er heldig at vinde, vil jeg rigtig gerne be' om den spanske :-)

    SvarSlet
  47. Stort tillykke med dee 1 år! :) Jeg tjekker daligt om der er nye indlæg hos dig - elsker din kokkerering!
    Jeg skal lave hjemmelavet sushi med mine veninder iaften . Mmm det er én af favoritterne - bogen din ku jeg sagtens bruge ;)

    Kh Sofie Maria

    SvarSlet
  48. Tillykke med din blog!
    Jeg kan vældig godt lide sushi, men vil ikke begive mig ud i at lave det selv. Derimod er jeg vild med tapas, men har ingen opskriftsbog om det. Jeg var sidste år på en sushi- og tapasbar i Barcelona, hvor det hele kørte rundt på et bånd midt i lokalet. Såkunne man bare tage hvad ,man havde lyst til når det kørte forbi bordet. Rigtig sjov oplevelse.
    Kærlig hilsen Birgit

    SvarSlet
  49. kender du det... at man kan blive helt væk.. jeg elsker at lave mad, og elsker at læse om mad.. nye opskrifter... jeg er en dør til at følge en opskrift.. med bruger ideerne og blander dem... tak for en god blog.
    Line

    SvarSlet
  50. Tusind tak til alle der har deltaget :-)

    Der har været et spændende første år. Glæder mig til det næste!

    Vi ses derude i blogland.

    Kram

    SvarSlet
  51. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet

Dejligt at du lægger en kommentar. Jeg læser dem alle og sætter stor pris på dem - men mine kræfter er små, så jeg besvarer desværre kun i begrænset omfang. Bær over med mig!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...