mandag den 16. november 2009

Pausekage...

Yikes, muren er mødt - kroppen har meldt pas. De sidste par dage har været hårde. Jeg sover mindre end nogensinde og det får dagene til at blive sære. Det svinger meget i tiden med smerterne, men i de her dage er det helt slemt. Jeg har ellers haft en super hyggelig eftermiddag hos Anarkisten. Hun forkælede mig totalt med frokost (skindstegt slethvar med kartofler og hjemmelavet hollandaise) og en version af 'min' kage (ingefær-mazarin tærte). På vejen hjem sivede alle mine kræfter bare ned, ud og væk. Nu skal jeg simpelthen have et par dage på langs. For jeg SKAL bare være frisk til på torsdag hvor der er forpremiere på New Moon. Så må de planlagte indlæg vente, planerne for i morgen og onsdag aflyses. Nu står den på sofa, kattehygge, ro og hvile. Men først en lillebitte kage.....    

Jeg var så ufattelig heldig at få en lille dåse af Sifs hjemmebagte macaronskaller med hjem. En balje Vladimir er sat over og der er sprøjtet lemon curd i mine macarons. Nu vil jeg trække blog-stikket ud og slappe af en rum tid. Jeg lader billedet stå et øjeblik, det er en vaskeægte pausekage! 

13 kommentarer:

  1. Jeg tænker at overskriften på netop dette indlæg er dedikeret til MIG :-)

    Kat på maven kurerer alt, og jeg glæder mig til på torsdag!

    SvarSlet
  2. Selvfølgelig er det dedikeret til DIG! Du er jo selve pausekagens opfinder!

    Yep, katte kan kurere alle dårligdomme over tid.....eller noget. Uh, jeg glæder mig også til sushi og Evard :-)

    SvarSlet
  3. God bedring. Håber du bliver klar til på torsdag. Det vil være så trist at gå glip af noget, som du har glædet dig meget til. Jeg skal se den lørdag :)

    SvarSlet
  4. AJ! du kan da ikke bare dingle en maccaron foran næsen for os, og så i flere dage i træk! Bisset!

    Anyways.. god bedring. :)

    SvarSlet
  5. Det der lemon curd ser ud til at have en ualmindelig lækker konsistens. /savler diskret

    SvarSlet
  6. Sikke noget Malou! Håber kat og te og macarons kan gøre tricket sammen med hvile, så du kan blive klar til torsdag!
    Rigtig god bedring!

    SvarSlet
  7. Vigtigt at trække stikket ud. Du skal da være klar til torsdag. ;) Pas dig godt. :)

    SvarSlet
  8. Det lyder til at være rigtig fornuftigt, at du tager et par dage på langs. Rigtig god bedring...-s- og mums den ser lækker ud den kage :-)

    SvarSlet
  9. Mums, en pausekage!

    Pas nu på dig - og tag den godt med ro, så der kan komme en portion ny energi til dig!

    SvarSlet
  10. Kære Malou!

    God ide at trække stikket ud! Se nu at få hvilet lidt, så du igen kan blive frisk :-)

    Dejligt at du sådan bliver forkælet og sikke nogle lækre kager. Jeg er meget i tvivl om macarons er for mig, måske det er for søde, men jeg ved det ikke jeg har aldrig smagt dem......

    Pas på dig selv.

    Knus
    Birthe

    SvarSlet
  11. @Nadia - Tak skal du ha'. Det går lidt op og ned lige nu. Uh, jeg skal nok være klar i morgen. Og skal ha' sushi først :-) God fornøjelse på lørdag!

    @Lars - Sorry, jeg ved det er et bissetrick! Ren macaron-tortur. Tak :-)

    @Miri - af den pureste slags :-)

    @Pernille - Yep, det er som tyk honning. Det var en sand himmerigsmundfuld :-)

    SvarSlet
  12. @Lotten - Tusind tak skal du ha' :-) Mon ikke nok det er den magiske kombi!

    @Bibo - Yep, det er super vigtigt. En ekstra ske eller to ville ikke skade :-) Tak, i lige måde!

    @Vibeke - Ja, nu er der også kommet en forklaring på hvorfor jeg er så smadret. Tusind tak skal du ha' :-) Det var en SKØN kage!

    @Bente - Uh, ikke bare en pausekage, men pausekagen :-) Tusind tak skal du ha', jeg prøver så godt jeg kan!

    @Kære Birthe - Uh, jeg håber snart at det vender. Tak, du er så sød :-)
    Det er nogle skønne macarons (som er de første jeg nogensinde har smagt). De er da søde - men ikke for søde. De syrlige lemoncurd passer helt perfekt til. Men jeg tror desværre ikke at jeg kan holde til at sprøjte dem ud. Så jeg må nøjes med dem jeg bliver budt :-) Tak, i lige måde! Knus

    SvarSlet

Dejligt at du lægger en kommentar. Jeg læser dem alle og sætter stor pris på dem - men mine kræfter er små, så jeg besvarer desværre kun i begrænset omfang. Bær over med mig!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...