søndag den 22. marts 2009

Fødselsdagsbrunch...

Selv om jeg er alene hjemme holder jeg stadig lidt fødselsdag for Nallefar in absentia. Jeg skal jo ha´ noget at spise alligevel, så hvorfor ikke forkæle mig selv med en omgang brunch?

Der var både østershatte og bacon i ugens kasser. Jeg kunne lige magte at file et par skiver af baconstykket. De blev stegt sprøde på en hed pande og bagefter blev svampene ristede i lidt af fedtet. Uha, hvor var det forbudt - men godt.   

Der var også blodgrape og appelsiner der skulle bruges, så jeg pressede et kæmpe glas juice. Det var friskt og godt, den juicepresser har allerede vist sig at være en rigtig god investering.

Jeg varmede lidt af den grove kartoffel-pastinakmos fra i forgårs og serverede til, sammen med et par spejlæg. Det var en bastant og mættende anretning, men nu kan jeg holde den kørende på frugt indtil aftensmaden. Og Nallefar, hvis du kan komme på nettet derovre: Tillykke med fødselsdagen!

10 kommentarer:

  1. Kære Malou
    Sådan skal det da bare være, en brunch, der vil noget.
    Du må se, om du ikke kan få skrabt sammen til en god pålægsmaskine, jeg kan godt sige dig, at den jeg købte fornylig, er alle pengene værd. Jeg bruger den til alt der skal skæres i skiver, og det er ligegyldig om det er råt eller hvad det er,- du ved vores rugbrød, dem skær jeg i, en time efter de er kommet ud af ovnen, og det går perfekt,- jeg så det med, at du skulle skære bacon, det er noget af det mest irriterende, at skære i hånden i forvejen, uanset om man har dårlige hænder eller ej, men på maskinen, da går det som en leg.
    Så det vil være en rigtig god investering!
    Knus fra
    Vibeke

    SvarSlet
  2. Kære Malou
    Skøn brunch. Sikken farve de æggeblommer har - virkelig som et æg skal være!
    Ha' en dejlig søndag.
    Kh Hanne

    SvarSlet
  3. Wauw, sikke en lækker in-absenta-fødselsdagsbrunch du har lavet !
    Her har vi hoppet over, hvor gærdet var væltet - vi kom for sent hjem i går, og smagte på lidt for mange og lidt for lækre vine. Det hævner sig jo desværre dagen efter.
    Og nu jeg jeg, at jeg har glemt at tage kød op af fryseren - verden er da helt af lave :O)

    SvarSlet
  4. Hvor herligt at du lige lavede en bruch til dig selv, den ser rigtig lækker ud, og så blev Nallefar da fejret på afstand.
    God søndag

    SvarSlet
  5. Kære Vibeke
    Ja, det var et godt foder :-)
    Du har helt ret, tak for tippet. Nu ved jeg hvad jeg skal ønske mig til min fødselsdag.
    Knus fra
    Malou

    SvarSlet
  6. Kære Hanne
    Tak, det var virkelig skønt.
    De æggeblommer var helt dybt orange. Det er her økologien virkelig både kan ses og smages.
    Også dejlig søndag til dig :-)
    KH Malou

    SvarSlet
  7. Hej Madame
    Ih tak, det var ikke så ringe med sådan en gang fjern-fejring :-)
    Av for den, for meget vin og ingen madplaner. Hvad skal det dog ikke ende med :-)
    Varme klem

    SvarSlet
  8. Hej Pernille
    Jeg havde jo de østershatte der skulle bruges og jeg elsker at lave lidt godt til mig selv når jeg er alene hjemme. Og jeg håber han kan komme på nettet derovre, så han kan se hvad han er gået glip af :-)
    Også god søndag til dig.

    SvarSlet
  9. Uhm, det ser godt ud. Jeg har også overvejet de der kasser. Hvor får du fra?

    SvarSlet
  10. Hej Deborah
    Ih tak, det var det pureste guf :-)
    Jeg får mine kasser fra Aarstiderne. Jeg får Dogme (kun danske grøntsager), frugt og den moderne kødkasse fast. Jeg bestiller ind i mellem også en fiskekasse og en pose med tomater og agurker. Jeg er SÅ glad for at det bliver bragt lige til døren, så skal jeg ikke selv slæbe :-)
    Glad hilsen
    Malou

    SvarSlet

Dejligt at du lægger en kommentar. Jeg læser dem alle og sætter stor pris på dem - men mine kræfter er små, så jeg besvarer desværre kun i begrænset omfang. Bær over med mig!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...